Zon, zee en strand in februari 2009 - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand in februari 2009 - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand in februari 2009

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Frans en Monique

26 Februari 2009 | Portugal, Monte Gordo

Na een koude winter in Nederland en het overslaan van de wintersport was het tijd voor iets anders deze periode.

Wij zochten de warmte op en navraag bij Kees en Frank leerde ons dat Monte Gordo in de Portugese Algarve het meest geschikt was.

Tussen de bejaarden van Nederland, pensionados, is/was het goed toeven: onthaasten gaat hier vanzelf.

De taal is hier ook geen probleem: Nederlands, Duits, Engels, het is geen probleem hier, dus het echt oefenen in het portugees komt nauwelijks aan bod.

Ons dagelijkse programma bestond voornamelijk uit het strandwandelen naar een gezellige strandtent, daar de nodige drankjes en gebak nuttigen en weer terug. In het hotel liggen aan het zwembad en verbranden.

Af en toe weken wij van dit programma af: een fikse wandeling in de Wetlands met de vele ooievaars, flamingo's en ander gevogelte, een bezoek aan het grensplaatsje Ayamonte in Spanje en een autotocht door het achterland in Portugal.

Helaas komt aan al dat moois ook weer een eind: morgen vliegen wij terug naar Nederland en nemen wij vanavond afscheid van de boys Kees en Frank.

Het is nu tijd voor de lunch in het zonnetje.

• 26 Februari 2009 - 17:54

ElsKe:

Hallo dan, niet schlecht hoor, zo lekker in het zonneke op het mozaiek!

Maar uh..
    Je hebt wel 5 dagen geweldig carnaval gemist!

tot snel

• 26 Februari 2009 - 20:36

Peter:

Wij hebben dit bericht pas donderdag ontvangen.
    Gelukkig was het bij jullie mooi weer.
    Hier was het regen, wind, koud, saai, somber en pet weer.
    Kyra heeft oorbellen.

Groetjes Sietie, Kyra en Peter.

• 28 Februari 2009 - 11:29

José En Cees: