Eindbestemming bereikt - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu Eindbestemming bereikt - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu

Eindbestemming bereikt

Door: Monique en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans en Monique

07 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar zijn we dan aan het eind van onze reis, Perhentian eiland. Een tropisch eiland voor de oostkust van Maleisië in de Chinese zee.
Heerlijk relaxt. We zitten nu in het Arwana Perhentian ecoresort. Zo'n resort uit je dromen. Lekkere temperatuur, heerlijk briesje, nu even geen zon, maar die komt wel weer.

In Georgetown hebben wij slechts 2 nachtjes doorgebracht omdat wij langer op Perhentian wilden blijven. Georgetown ligt aan de noord- westkust van Maleisie en is vooral bekend vanwege de vele historische gebouwen die tijdens de Engelse overheersing zijn gebouwd o.a. het fort, gerechtsgebouw, kerken, etc..... Tijdens het bekijken van deze gebouwen hebben wij ehbo mogen toepassen en wel op een Duitser: hij werd voor onze ogen onwel en viel achterover, zijn vriendin kon hem niet tegenhouden, waardoor hij met een zeer harde klap op zijn achterhoofd op het trottoir belandde. Het was een bloederige bedoeling, gelukkig was de ambulance snel ter plaatse en hebben hem met vriendin-in-paniek naar het ziekenhuis vervoerd.

De reis van Georgetown naar Perhentian was een lange: een busrit van 9 uur, in een overigens zeer luxe bus met slechts 28 plaatsen, anderhalf uur met de taxi en een boottocht van een half uur.

Inge: het is echt geen nepperd, kom maar een keer naar de video kijken.
Elske: hij bijt niet hoor!
Frank: bedankt voor het compliment. Je krijgt gewoon 2 voor de prijs van 1.

Wij hoorden van thuisblijvers dat het weer nog steeds goed is: hopelijk blijft dat nog lang aanhouden.

Toedeloe....

• 07 Augustus 2008 - 10:07

Inge:

nou monique,
    nu nog even heerlijk relaxen en ik ben idd wel erg benieuwd naar de video van die reusachige bloem. ik vind hem zeer bijzonder om zo op de foto te zien.
    we spreken snel wat af.
    liefs inge

• 09 Augustus 2008 - 09:31

Paul:

Als er zulke bloemen zijn wat voor bijen hebben ze dan?
    Ik wens jullie veel genieten toe op dat aards paradijs.
    ps. het was toch wel een goede duitser?

• 09 Augustus 2008 - 13:58

Peter, Sietie, Kyra:

Hallo, reizigers aan de andere kant van de wereld.
    Wij zijn vrijdag om 18:00 uur weer in Joure aangekomen en alles is goed gegaan.
    Heb je voor zulke grote bloemen ook vazen?
    Geniet nog van de komende dagen en wij horen jullie wel als jullie thuis zijn.
    Kyra kijkt al weer uit naar het weekend in Hoenderloo , want dan kan ze zwemmen met Frans.