Vanuit de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu Vanuit de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frans en Monique Heuijerjans - WaarBenJij.nu

Vanuit de jungle

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Frans en Monique

30 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanaf de hotelkamer hebben we tot onze verbazing verbinding. Niet zo goed als we zouden willen. Maar internetten vanuit de jungle, gekker moet het niet worden.

Gisteren zijn we hier na een dag reizen aangekomen. Eerst een tocht van 2 uur met de bus, die na een uur vertraging vertrok, vanwege de late aankomst van 2 Egyptische backpackers (bleken overigens wel erg aardig te zijn) en daarna nog 3 uur met een bootje. We zitten nu in het Rainforest Hotel in Kuala Tahan, een dorpje aan de rivier de Tembeling en vormt de grens met het park Taman Negara. Het park heeft de grootte van 2x Luxemburg en wij bezoeken een heel erg klein deel daarvan wat ook de meeste bezoekers doen en aangezien het hoogseizoen is, zijn wij niet alleen. De 1e avond deden wij een nachtwandelingetje door de jungle en met ons nog een paar honderd toeristen, het was filelopen en het leek wel de Nightmarket! Toch hebben wij, naast de gebruikelijke insecten, nog herten gespot en van die kleine mooi gekleurde kikkers. Om 23.30 waren wij weer terug, bezweet van de vochtige hitte, op onze kamer, gelukkig was deze koel van de airco.

Vandaag zijn wij o.l.v. onze gids Mike (niet te verwarren met Mike Dundee) op pad gegaan: een stevige ochtendwandeling, inclusief canopywandeling, in de vochtige en klamme hitte in een heuvelachtige omgeving: op de top van een van deze heuvels zagen wij, door de zweetdruppels heen, een prachtige groene oase van jungle.

Na de lunch hebben wij nog bootjevaren gedaan tegen de stroomversnellingen in, dus kreeg iedereen in de houten boot een nat pak (wel heerlijk verkoelend).

Ps. voor Frank een bericht: wij hebben vanmiddag nog een orang man een hand gegeven en orangbaby's geknuffeld!

• 30 Juli 2008 - 18:59

Marcia:

Het moet niet gekker worden...

Gr Hans, Marcia en een X van Sem

• 30 Juli 2008 - 19:35

Inge:

wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.
    ga vooral zo door.
    tot het volgende bericht.
    veel groetjes inge

• 30 Juli 2008 - 21:21

Wigt:

hoi frans en moniqeu, het is leuk om bijna iedere dag een bericht van jullie te lezen.jammer dat die avondwandeling met zoveel mensen moest. Hier in limbabwe is warm en af en toe regen echt nederlandsweer,maar toch beter dan vorig jaar.

groetjes van ons alle onnuhters